7 Januari - Min karriär...

Kan man säga att min karriär började redan som 13åring?

Varje helg i högstadiet jobbade jag extra på en solariesalong. Under nian blev det dock inte lika mycket efter första praoveckan, då fick jag nämligen extra jobb på ett kondis. Så vid 15års ålder hade jag två extra jobb som tog var o varann veckodag och helg i från min "barndom". Men jag lärde mig att tjäna pengar. Vilket var en stor nackdel i bland. Alla mina kompisar visste att jag alltid hade pengar och tog därför för givet att jag skulle stå för allt. Vilket jag oftast gjorde eftersom jag älskade att skämma bort mina vänner.

Efter nian då. Började gymnasiet, gick där i två veckor innan jag hoppade på en praktikplats. Efter 2månader fick jag fast anställning. Så vid 15-16års ålder började jag jobba heltid på ett stort dataföretag. Jobbade inom utbildningen och hade det kanon. 1997 slutade jag där och flyttade till Dublin, men fortsatte jobba inom samma företag. Idag ångrar jag på sätt o vis att jag flyttade över dit o gav upp mitt jobb i sverige. När jag tröttnade på jobbet i Dublin efter ett år så hade jag inget jobb kvar i sverige. =o(

Så under perioden 1999-2003 jobbade jag på en rad olika jobb. Orkar inte gå in på alla detaljer. Men alla jobb har haft sin fördelar. Första jobbet efter Dublin träffade jag mitt x, jobbet efter de träffade jag min sambo kan man säga. 2003 till 2009 jobbade jag på ytterligare ett stort dataföretag men i repan. Inte min tjänst precis även då jag älskar att prata i telefon o träffa människor. Men det har med så mycket annat att göra oxå. Jag trivdes inte med mina "chefer". Vilket kanske e svårt att förstå då jag stannade i 6år. Eller ja nästan 6år, någon månad innan fick jag nämligen sparken. Fast dom säger att jag fick gå pga nedskärning, nåt jag inte alls tror på. Den där biten skötes så ooootroligt dåligt att jag inte har något som helst förtroende kvar för någon i den ledningen..


Men men december 2009 började jag jobba på världens bästa jobb! Jag har 5min promenad till jobbet, underbara kollegor och varierande och givande arbetsuppgifter. Kan inte få ett bättre jobb faktiskt. Så här hoppas jag att jag kan/får stanna i många år. =o) Vad jag gör där? Sitter i repan men jobbar mest med admin. Eftersom jag e så himla duktig så klarar jag ju av att administrera samtidigt som jag svarar i telefon. Hahahahaha

Så i och med min "karriär" har jag ingen gymnasie eller högskola att luta mig tebax på. Men jag e otroligt nöjd över ha jobbet mig igenom dom närsta 15åren. Hur många har gjort det? Så småning om kanske jag börjar plugga på distans eller kvällar så. Kan bara inte bestämma mig för vad jag ska välja....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0