08 Januari - Mitt hem...

Mitt hem är min borg!

Innan visningen på huset så var jag inte alls intresserad. Det var något i annonsen som fick mig att tappa intresset, men vi gick på visningen och redan inne i hallen visste jag att det där var mitt hus. =o)

Inflyttning augusti 2008 och jag trivs lika bra nu som då. Jag har allt jag kan tänkas vilja ha i ett hus. Tomten är lagom stor, det får absolut plats med massa blommor, uteplats och ett grönsaksland. Att vi sedan har väldigt nära till grannarna bakom oss är något vi arbetar på. Snart kommer det upp en häck som skall skilja våra tomter åt.

Så huset då. Vid inflyttning behövde vi inte alls renovera något då allt var väldigt fräscht. Vi var dock med om en lite mindre rolig sak inom 48timmar efter inflyttning. Nämligen översvämning av avloppssystemet i källaren. Ingen höjdare. Men då dom tidigare husägarna skämdes lite över det där så kom dom på direkten och hjälpte till. Otroligt snällt då vi både kände oss väldigt handikappade. Visst att jag tidigare bott i hus men va tusan då hade man en far som tog hand om allt sånt där. =o)

Något jag e extra nöjd med i huset är mitt egna rum och skrubben. Där kan jag pyssla och förvara alla mina tjejgrejjer. Sambon har ju sitt kontor, verkstan och dubbelgaraget.

Sedan har vi öppnaspisen, bastun. Ett sånt där tråkigt rum men ändå nödvändigt är ju tvättstugan och separat klädvårdsrum. Kanon tycker jag!

Sambon är mest fäst vid gillestugan där vi har biosystem  med projektor och så baren. Ett klart samlingsställe när vi har gäster. Förra vintern köpte vi en TT kyl till baren för att kunna servera kall öl utan att behöva springa upp till köket varje gång.

Den här dagen skulle jag kunna skriva hur mycket som helst om men jag tror inte ni skulle orka läsa allt. Så fråga gärna och jag berättar ist.

Jo det finns faktiskt en sak jag är missnöjd med. Eller nee inte missnöjd men jag skulle vilja fixa till. Det är köket. Jag vill ha mera arbetsyta. Vore perfekt om man slog ut väggen mellan kök och vardagsrum, på så sätt kan man göra en köks ö eller liknade för att skapa mer arbetsyta. Dock kommer det aldrig hända då denna vägg är bärande. Hehehe Men man kan ju alltid få drömma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0