Dag 8 - Ett ögonblick

Ett ögonblick i mitt liv som jag förmodligen aldrig kommer att glömma.....

Det är inget vackert ögonblick, det tynger fortfarande på näthinnan. Ögonblicket när jag öppnar ytterdörren och ser mormor ligga där helt stel på hallgolvet. Det var fyra år sedan, men det får mig fortfarande att gråta. Jag vet inte vad jag ska skriva om detta ögonblick, lägger fortfarande skulden på mig själv. Det var mitt fel att hon behövde gå upp mitt i natten, det var mitt fel att hon ramlade och inte orkade ta sig upp. Varför orkar jag inte gå in på....

Men ögonblicket när jag se henne ligga där sitter som sagt fortfarande kvar på min näthinna och förmodligen kommer det göra det till den dagen jag förlåter mig själv för det.

Alla ögonblick i livet är inte vackra, men det här var mitt sista ögonblick med min mormor.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0