Dag 5 - Vad är kärlek...

Ja vad är egentligen kärlek?
Det finns så otroligt många olika sätt att se på kärlek. Kärlek till mina föräldrar, kärlek till min sambo, till en kär vän, till min katt. Och vilken skall jag beskriva här. Dom flesta kommer säkert förklara kärleken till sin sambo/kille/tjej eller vad det nu e. Men jag tänkte se om jag kunde förklara en annan kärlek.

Den här kärleken för mig är svår att sätta ett finger på. Men jag vet att det är sann kärlek.
För mig behöver inte kärlek betyda dom tre små orden - Jag älskar dig. Det finns så otroligt många andra sätt att förklara den på. En sann kärlek är när du inte behöver säga det med ord utan att bara att veta om att den finns där. Kärlek för mig behöver inte betyda förhållande, sex och ja allt det där som ingår i ett förhållande till ens partner. Det är en känsla som springer runt i kroppen utan någon som helst beröring från den andre....

Detta blev ett otroligt kort inlägg. Men jag vet inte hur jag ska spinna vidare på detta just nu. Återkommer kanske lite senare när jag inte har städning, tvättning och skotning på hjärnan. =o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0