Dag 11 – Mina syskon

Det blev ett uppehåll mellan mina dagar, men jag har inte varit i kontakt med bloggen under tiden så det fick helt enkelt vänta.

Men till dagen....

Min 6år äldre bror var min stora förebild när jag var liten. Där han var var oxå jag. Min värld klättrade runt hans. Min mor försökte förjäves i 7år innan hon fick på mig en klänning. Kommer ihåg att hon äntligen lyckades på min 7års dag, men det var endast under kalaset sedan skulle den av. Jag skulle gå runt i min brors byxor o tröjor....

Jag antar att jag växte upp lite som en pojkflicka bara för att jag ville vara som min bror. Det var någ först vid tonåren som jag gick över till att utveckla mig själv som tjej. Men jag hade fortfarande väldigt stor koll på vad han tyckte, tänkte och gjorde. Den dagen jag flyttade hemifrån så blev det mer som en tävling mellan oss, vem gjorde vad först. Än så länge leder jag på: flytta hemifrån först, förlovning, körkort...

Så till min bror då. Av någon anledning döpte dom honom till Tommy och mig Annica. (Inget som helst att göra med Pippi säger dom). Som sagt 6år äldre än mig. På armarna bär han tattueringar som jag skissat åt honom. =o) När jag orkar så ska det bli en helryggs tattuering oxå.

Jag vet inte riktigt vad jag ska berätta om honom egentligen.... Det får komma vart efter. Tycker att det säger de mesta när jag berättar att jag har en bror som heter Tommy. hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0