Oväntat besök helt enkelt....

För en tid sedan köpte jag massa örter från Plantagen. Till en början hade jag dom i köksfönstret och njöt av varje dag då man fick sitta brevid dom o känna lukten. För en vecka sedan åkte tre av dom ut på verandan. Chokladmynta, ruccola o libbsticka. Dessa tre hade nämligen fått oväntat besök. Inge skoj alls eftersom va dessa tre jag gillade mest. Idag står endast Oregano, Rosemarin o basilika kvar.



Som ni ser på bilden så e ruccolan rätt bra angripen av små äckliga djur. Varför jag har dom kvar är en bra fråga. Men dom ser väldigt fina ut så länge man inte tittar nära på dom. Så jag tror att dom får stå på verandabordet ett tag till. Än så länge sitter vi inte där ute och äter så varför inte. Trist bara att man inte han njuta av dessa växter i maten innan. =o( Denna växt är jag inte så bra på att ta hand om eftersom jag vet att just denna kommer vi aldrig att kunna använda i maten, så jag låter den mer eller mindre förfalla. Kommer försöka ta hand om chokladmyntan ett tag till eftersom den e så otroligt vacker som växt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0