Ansiktstrubbel....

Har ett problem med ansiktkrämer. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Oj nu låter det nästan som man skriver till en sån där samlevnadsspalt. Hahaha

Nee mitt problem är att jag har flera partier i ansiktet som är otroligt torra. Pga detta har jag svårt att använda mig av foundation, det helt enkelt krackelerar direkt. Ibland får jag lust att smörja in ansiktet med vaselin innan jag går och lägger mig ihop om att det inte är lika torrt när jag vaknar.

Är väldigt noga med att alltid tvätta av smink innan sängdax. Använder mig av skrubb 1-2ggr/veckan och tvättar med rengörningsmedel ifrån MuS och smörjer in ansiktet ordentligt varje natt. Men ändå blir jag inte av med dessa supertorra partier. Dom är runt näsa ut mot kindbenen och den vanliga hederliga T-zonen.

Har ni några tips på feta billiga krämer eller andra metoder som gör att jag kan börja använda?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0