Inget för känsliga...

Jag har ett stort problem enligt mig själv....

Sen jag opererade bort gallan har jag lite problem med mat o dryck. Detta problem medför att jag väldigt sällan äter ute om jag vet att det inte finns en toa i närheten. Det som är jobbigt är att jag inte har fått någon koll än på vad det är jag kan eller inte kan äta/dricka.

Imorse tex tog jag en tallrik fil o flinger, utan problem. För ca 35min sen tog jag en Frappe, men problem. Jag han nät och jämnt hem (promenad på ca 5min) innan jag var tvungen att besöka toan. Så jag vet inte om jag kan utesluta lactos.

Lunch under arbetstid intar jag alltid på kontoret. Där verkar det sällan spela någon roll vad jag äter. Även om jag ätit maten dagen innan till middag utan problem så får jag problem till lunchen. Tänk dig själv att alltid behöva veta vart toan e så fort man skall äta något....

Jag måste börja föra en mat/dryck dagbok där jag skriver upp allt jag intar och ser vad det är som får min mage att protestera.

Nån som har liknade problem för gärna komma med lite tips och råd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0