En summering helt enkelt....

Ja igår var det ju andra deltävlingen av melodifestivalen. Självklart satt jag bänkad. Hade inga riktiga favoriter, men hade några låtar som jag verkligen inte skulle vinna. Resten av låtarna var väl ok.

Att Manboy vann var inte så otippat. Låten var inte dålig men inte speciellt bra heller när man lyssnar på dagen efter. Det var något med hans uppträdande som jag reagerade på. Han hade glimten i ögat men verkade så himla frånvarande på något sätt. Det var nåt me det hela.



Ja o så har vi den andra vinnaren. Har inget att säga om det förutom att jag e grymt besviken. Tycker verkligen inte om Andreas. Alla hans låtar låter precis likadant och gårdagens låt var så himla snodd. Ska leta upp orginalet så ska ni få höra. Innan festivalen igår valde jag att inte lyssna på bidragen, vilket fick mig att tänka till när Andreas gick upp på scen och började sjunga. Jag kunde hela låten, varje ton och ord. Så ska det inte vara!!

En låt som var vacker var ju faktiskt Orsa´s. Kanske inte i detta sammanhang, men jag e bomis på att denna låt kommer spelas på vart och varenda bröllop i sommar och framförallt på svensktoppen.



Sista bidraget måste jag faktiskt säga att jag trodde skulle gå vidare. Det är inte alls min musik smak, men låten fastnade. Den var en sån låt man vill ha i melodifestivalen. En låt som har lite av allt i sig. Men jag måste fråga. Visst var det två killar bland dansarna??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0