14 dagar...

Idag borde jag ha vaknat i värmen, kunnat ta på mig badkläder och lägga mig nere på stranden i Ao Nang. Men icke, istället vaknar jag på soffan under ett tjockt täcke och ser hur fönstrena är täckta av frost. =o(

Vi får se om det blir någon resa längre fram, kanske i början på nästa år. Har ingen aning alls faktiskt. Men nåt har jag lärt mig på kuppen. Aldrig boka resor långt i förväg. Förra gången vi skulle utomlands blev jag inlagd och akut opererad. Två timmar innan flyget skulle lyfta rullades jag in på operationsbordet. Så nee jag är inte ett dugg förvånad över att vi inte kom iväg denna gång heller. =o(


Men men nu har det iaf gått 14 dagar utan alkohol, cigg och arbete. Är man nykterist, rökfri och arbetslös då?
Om nån timme ska jag iväg till doktorn igen, förhoppningsvis sista gången nu så att jag får börja jobba på måndag. Det blir en kort vecka då företaget är stängt på torsdag, men jag hinner iaf få lite gjort. Har så otroligt dåligt samvete över att vara hemma om dagarna. Och då ska man inte prata om hur ensam jag känner mig om dagarna. Jag avskyr verkligen det här. Alla jobbar så det är ingen som håller mig sällskap....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0