Vips så blev man gammal tant. Eller?

Har suttit och tittat igenom en hel del foton på mig. Efter bara några foton konstaterade jag att det måste till en förändring. Eftersom jag inte är någon size zero så gillar jag inte att gå i kroppsformade kläder, iaf inte på överdelen. Men ju pösigare kläder jag använder ju större ser jag ut tydligen. Visst det är väl egentligen ingen nyhet, men det är något man förtränger.

Så nu måste jag faktiskt skärpa mig och skaffa nya kläder som inte får mig att se ut som en sophög. Dom vanliga nätbutikerna som kör me plus size storlekar får mig att känna mig som en tant i deras kläder. Varför gör dom så trista o tantiga kläder bara för att man ska ha storlek 44 och uppåt?

Om man tittar runt i butikerna så kanske det finns 1-2 plagg av 15 som inte är tantvarning på. Usch ibland önskade jag att jag fick vara med i sånt där "Gör om mig" repotage. Gör om mig helt och hållet ni får helt fria händer bara ni inte rakar av allt mitt hår. =o)

Jag är 30 och vill klä mig som en 30åring, inte som en 45åring. Men jag vill verkligen inte så ut som en stoppad korv. Kan inte ni hjälpa mig att hitta antingen irl butiker eller nätbutiker som säljer schyssta kläder för såna som är storlek 44 och uppåt. Ja och självklart vill jag inte behöva betala hutlösa priser.. =o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0