En tvärvändning i livet...

Ikväll ska räkningarna betalas. Egentligen borde det väl ha gjort redan för någon dag sedan, men jag avskyr verkligen dom där minutrarna när man ser att pengarna bara tickar iväg på saker som man inte kan hålla i handen när man betalar.

Det är väl ingen nyhet precis att jag sitter utan jobb och denna månad var sista gången jag fick "lön" ifrån förra jobbet. Nästa vecka börjar akassan. Vilket då innebär att jag inte kan springa runt och strö pengar om mig. Så det jag måste göra nu är att tänka igenom vad jag behöver denna månad och vad som kan vänta till nästa månad. Hur kul är det egentligen?

Så vad behöver jag denna månad?



Vad ska jag lägga mina pengar på? Behöver jag nya skor inför vintern denna månad eller kan dom vänta till nästa månad? Sminket jag ska köpa ikväll, behövs det verkligen? Men USCH!!! Jag avskyr verkligen såna här situationer. Och det hjälper inte me att man har en sambo som älskar att ha pengar på sparkonto. Dom får man inte röra fråns det kommer något VÄLDIGT viktigt. Så jag får se som dagens/kvällens köp som dom sista "onödiga" denna månad.

Nu ska jag gå ut på verandan me en kopp thé och gråta lite.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0