Skänker en massa kramar

Usch vilket trist väder att vakna till idag. Hade nästan hoppats på att det skulle vara lite snö ute. Älskar hösten, men inte när det regnar. Alla färger är så vackra. Önskade lite solsken så man kunde ut o fota lite. Men som det ser ut nu tänker jag inte ens lämna huset under dagen. Tur att man handlade middagen igår redan.

Igår kväll slog det mig hur jag finner ro o balans. Låter kanske väldigt underligt, men när jag satt på verandan o hörde regnet smatra mot plasttaket kände jag mig så otroligt lugn. Det var behagligt o rogivande att sitta där.
Så man kanske skulle göra sig en kopp the och sätta sig på verandan i några timmar. Det här regnet lär förmodligen inte sluta på några timmar.

Nåt annat skoj som hänt idag då? Sambon går runt me telefonen fastklistrad mot örat. Vet inte om det är jobb eller privat. Fast å andra sidan satt jag en stund i telefon oxå nu på förmiddagen. Pratade me en gammal vän som lämnat staden. Vi pratar inte så ofta, men när vi väl pratar så gör vi det länge. Saknar våra pratstunder, fika som aldrig innehöll kaffe. Ja jag saknar faktiskt att ha henne här i Stockholm. Hon bor faktiskt inte så himla långt bort så det finns faktiskt ingen bra anleding till att inte hälsa på henne. Det går faktiskt bussar upp dit. =o)

Man kanske skulle göra ett ryck o åka dit snart å hälsa på hela hennes familj. Fast just nu längtar jag till att dom kommer ner hit så jag får visa mitt hus. Ha en hel helg me massa vin, god mat o massssa snack. Våra respektive får bosätta sig nere i gillestugan framför projektorn o baren medans vi slår oss ner på verandan me vin o cigg. hahaha

Kram på dig Louise!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0