Och nu blev det shoppingförbud!

From NU har jag shoppingförbud! Det är inget sambon sagt åt mig utan min egen plånbok. Som ni vet är jag arbetslös och får därför inte så mycket pengar. Att man skulle bli rik på akassa är det väl ingen som trott?

Men hur ska detta gå. Jag som tar varje chans jag har att komma ut bland butiker. Det är mitt sätt att träffa lite folk nu när man egentligen bara går hemma om dagarna. Visst att jag försöker boka upp varje dag med olika saker, men hur mycket av dom sakerna går att göra utan pengar? Det finns så mycket saker jag skulle vilja o måste köpa. Nästa vecka är mer eller mindre fullbokad och för att jag ska få ut mest av dessa dagar så behöver jag lite nya saker. Ilandsproblem kanske men shit jag behöver shoppa. Trodde verkligen att jag skulle bli lite nöjd av att shoppa åt sambon idag, men icke. Jag vill ju oxå ha saker. Bara för att lixom.

Fast imorgon vet jag att jag kommer slösa pengar. Imorgon ska jag nämligen shoppa massa gott till på fredag. Lotta kommer över o vi skall ha tjejkväll. Okej Bull kommer vara hemma, men när vi sätter igång me musik o sång så kommer han springa o gömma sig. =o)

Har ni några förslag på en enkel o festlig tre rätters middag som jag kan bjuda på?

Fast kanske måste klargöra det här me shoppingförbudet. Det som ingår i mitt förbud är: Kläder, smink, smycken och tidningar. Mat o dyl måste jag ju få köpa, men kanske ska tänka lite på priserna....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0