Skärpning Lindex...

Sitter o tittar lite på Lindex.se för att se över deras "nya" kollektion "Affordable Luxury". Hittar faktiskt några snygga plagg som jag skulle vilja prova. Men till min fasa ser jag att alla plaggen endast säljs i storlekarna 36-42. Jag är på gränsen att jag kan ha en 42:a, men har helst 44 för att det skall sitta bra.

Blir förbannad och går där efter över till Aftonbladet för att se om det hänt nåt skoj i landet eller om det står något om kvällens konsert. Ser då att dom har en artikel om just Lindex nya kollektion. Folk är rasande över storlekarna och till Lindex försvar säger dom:

"Kläderna finns enligt Sofia Brax i storlekarna S och M, där S motsvarar storlek 36-38 och M motsvarar storlek 40-42. Anledningen är att Lindex säljer bäst inom just det spannet.

– Det är vårt beslut att den här designen ska gå till de grupper som handlar mest.

Sofia Brax säger till Aftonbladet att Lindex varit i kontakt med kunder som varit besvikna eftersom kläderna varit för små. Men kunder som inte passar i kollektionen kan hitta andra kläder i sortimentet.

För kunder över storlek 42 rekommenderar Sofia Brax Lindex märke för storvuxna kvinnor.

– För större kvinnor har vi Lindex Generous. Större kvinnor vill gärna ha en annan passform."


Emma Wiklund som är Lindex ansikte utåt trodde jag var helt emot det där med att endast "smala" personer skall kunna hitta snyggt mode. Hon skall vara en förebild och se till att alla trivs med hur dom ser ut.

Men en annan sak som jag reagerade på i artikeln. Sen när blev storlek 42 för STOR VUXNA?? Snacka om dubbla budskap ifrån den där klädkedjan. Nåt som gör mig ännu mera förbannad. Mycket av deras kläder för "stor vuxna" får en att se ut som en färgglad potatissäck. Även då jag e "stor vuxen" så vill jag ha kläder som jag känner mig kvinnlig och sexig i, inget tant och larv tack.

Så SKÄRPNING LINDEX innan ni tappar en stor skala trogna kunder bland oss STOR VUXNA!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Ja, det var väl på tiden att smala också ska få en egen kollektion! Eller är det bara kurviga kvinnor som ska få specialdesignade kläder?

2009-11-10 @ 19:59:39
URL: http://primalscream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0