Ditt eller mitt, eller kanske bådas?

Kom aldrig iväg till duschen. Hamnade på artikel om att Heidi Klum skall ta sin makes efternamn efter ha varit gifta i 4år. Hon har ett redan väldigt inarbetat efternamn så undra hur det ska gå för henne när hon byter. Ingen kommer fatta i början vem hon e när man hör namnet bara.


Men det fick mig att tänka lite. Hur vill jag göra den dagen jag o sambon gifter oss? Tror faktiskt inte jag tänker ta hans efternamn endast utan ha dubbelnamn. Eller ska man hitta på ett helt nytt? Slänga ihop våra efternamn till ett kanske. Tror dock inte han går med på det. Men varför är det alltid bruden som skall ta mannens efternamn?

Hur skulle ni göra, ja eller hur gjorde ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0