TRESemmé Stylingprodukter

Mitt första inlägg här. Tänkte därför börja me att presentera den senaste produkten jag testat.

Efter ha funnits på marknaden i drygt 40år kommer äntligen TRESemmé till Sverige o Skandinavien. En produkt av professionell salongskvalitet till ett pris som vem som helst kan köpa. Serien kommer att bestå av schampo, balsam, in packningar och stylingprodukter. Produkterna är i dag rankade bland top 10 i samtliga länder dom säljs, vilket kanske visar att dom inte är skit. Ni kanske känner igen märket ifrån Project Runway, där dom var huvudsponsor. Märket kommer att släppas i Sverige nu i augusti. Schampo och balsam i 900ml flaskor och stylingprodukterna i 500ml. Ca priset kommer att ligga på 90:- för samtliga produkter. Till dom två produkter jag har testat under en tid nu:


TRESemmé - Heat defens styling spray
Just denna värmeskyddande sprayen är den mest sålda i England. Sprayen skall skydda håret mot skador när man använder värmeverktyg som tex fön eller locktång. Samtidigt som den motverkar frizzighet tillför den naturligt glans. Stylingsprayen gör håret väldigt mjukt och glansigt. Andra spray sorter kan ge ett stelt och till fixat utseende, TRESemmé ger ett mer naturligt utseende. Spraya en liten mängd ( produkten är väldigt dryg) i vått hår innan du använder en värmeprodukt. Jag kan verkligen rekommendera denna spray då man inte alls känner att man har en massa produkter i håret. Den håller frisyren på plats utan att kännas överdriven helt enkel.


TRESemmé - Volume & Lift Extra body mousse
Denna produkt har nu blivit min klara favorit. Den bygger upp en volum på håret samtidigt som den ger en otroligt fin naturlig glans. Glöm gammalt livlöst hår! Moussen är tillverkad för att skydda håret med Pro Vitamin B5 och UV-filter. Detta hjälper också till att stärka håret. Då min hårbotten är väldigt känslig för olika starka produkter var jag lite tveksam när jag skulle börja använda moussen. Den luktar kanske inte så där jätte starkt men den har en tungdoft dom kanske kan framkalla klåda i hårbotten. När man väl har satt i produkten i håret luktar det väldigt gott och jag personligen får inga som helst utslag i hårbotten. Vilket är ett stort plus! Jag som har ett väldigt typiskt nordiskt hår kan få känna lite lyx me dessa produkter. Behöver inte längre gå runt me tunt, platt och livlösthår.

Ett bra test som jag utsatte håret och moussen för är detta sk fina svenska sommar vädert. För någon dag sedan häll regnade det ute. Jag hade gjort i ordning håret väldigt fint med mousse och tagit mig ut. Under min färd ute så började det som sagt häll regna ute och håret blev helt dygn surt. Såg ut som jag precis klivit ur duschen. Men så fort håret började torka så kände jag verkligen att moussen satt kvar och gjorde sitt jobb. Håret blev faktiskt snyggare efter lite regn måste jag medge. Med detta sagt så måste jag då också berätta att verken moussen eller sprayen är svåra att tvätta ur. Med lite schampo och balsam så är det ur och man kan styla det på nytt med en ny omgång stylingprodukter.

Som slutbetyg sätter jag faktiskt 5 av 5 för båda produkterna. Och ser nu verkligen fram emot att få gå och köpa resterande produkter ute i handeln.
 Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0