Stuprör + feta människor

Jag älskar verkligen mina stuprör ifrån Cheap Monday. Och jag vet att det stör många ute på stan när jag kommer gående i såna. Bara pga att jag är sk fet. Varför skall inte jag få gå runt i supersköna o snygga stuprör bara för att jag inte har en midja på 26?? Om det nu skulle vara förbjudet att ha stuprör om du är större än 30 så borde företag inte tillverka dom.

Tom Gina Tricot har börjat göra stuprör i storlekar upp till XXL. 

Men jag älskar verkligen Cheap Monday då dom har jeans upp till midjestorlek 34. Dom sitter otroligt skönt och är snygga. Jag personligen känner mig tjockare i vanliga raka ben eller i boyfriends modellerna. Dock skulle jag aldrig få för mig att endast gå ut i leggins o topp.

Enligt en person (nämner inga namn) så passar inga feta människor i jeans överhuvudtaget. Vaddå ska vi gå runt i mjykisbyxor hela dagarna?

Jag anser att trivs man själv i plaggen och känner sig säker på det så skall man få bära dom.

Imorgon kväll ska jag in till city och då tänker jag minsann ha mina nya svarta Cheap Monday stuprör. Stoppa mig om ni kan!!

Jag tror att det ända sättet att få bort Zero idealet är att få människor som är större att trivs i det dom bär. Få klädkedjorna att göra mer snygga kläder för oss större. Inga mera tantkläder. Om alla större människor går runt o strålar så inser folk snart att det inte är något fel i att inte vara modell zero. Är helt emot zero idealet och tycker att modellerna på catwalk ser äckliga ut. Det är oftast inte deras eget fel då det är branchen som tvingar dom att banta ner sig till endast skelletet. Helt sjukt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0