Sitter det en tjuv på min vind??

Idag blir de IKEA, dock inte me sambon utan me mina föräldrar. Sambon jobbar just nu så jag passar på medans jag kan. Har skrivit en lista på lite saker jag ska köpa men det blir inga bord till verken gillestugan eller vardagsrummet. Dom bord jag tittade på var way to big. Så idag ska jag inrikta mig på mitt eget rum.

Hur bra känns det inte att säga att man har ett eget rum hemma i huset och ha fyllt 30? Jag har ett rum jag kan gå in o stänga dörren om mig. Kan dock inte låsa då vi slarvat bort nyckeln, men iaf. Här inne kan jag göra precis vad jag vill utan att någon bryr sig. Vill jag måla väggarna svarta så gör jag det. Jag vet att jag kommer få ge upp delar av rummet den dag vi blir fler. Men det har jag redan skissat på och vet precis hur rummet ska se ut. Så ibland ser jag nästan fram emot den dagen. Jag har ett projekt som jag försöker bearbeta fram hos sambon och det är att göra ett tagfönster på den nya delen i rummet då det inte kommer finnas några fönster på den delen annars. Hur svårt kan det vara att göra ett takfönster??

Min skrubb kommer aldrig någon kunna ta ifrån mig. Om det nu blir så att jag blir av med hela rummet så ska jag minsann ha kvar min skrubb. Jag får helt enkelt bygga ett miniskrivbord där inne o ha datorn på. Det finns fönster, lås på dörren o taklampa. Vad mer behöver man? Ja självklart kommer mina hyllor med smink, väskor, skor o smycken vara kvar. Dom är helt enkelt heliga för mig! Inne i min skrubb finns det en liten liten dörr som leder till en kattvind, där inne kan jag gömma mig om det skulle bli inbrott medans jag e hemma. Hehehe här planeras allt. Kanske skulle kolla in där lite då o då så att det inte sitter en inbrottstjuv där......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0