Bitterkäring...

Idag var ingen rolig dag att vakna till. Är bitter, trött o sliten. Fram till 03:35 inatt höll en lastbil på o brumma och backa hela tiden (vilket ger ifrån sig ett jobbigt pipande) utanför vårt hus. Eller ja inte precis utanför vårt hus men ute på leden som ligger 150meter ifrån vårt hus. Vet inte om huset är allmännt känsligt eller det nu var en pansarvagn som stod ute på vägen. Det var självklart vägverket som höll på att fixa något. Men va faan måste dom göra sånt vid den där tiden eller åtminstånde stänga av lastbilen medans dom håller på.

Så i 4 ½ timme låg jag i sängen o försökte somna till det där, men det gick inte. Det ända som gläjder mig idag är att det e mulet o svalt ute. =o)

Sambon ringde nyligen, han promenerar runt inne i Dublin. Usch vad jag e avis, vill oxå vara där. Har inte varit i Dublin sen 1999 då jag flyttade hem till sverige igen. Han pratade om att vi skulle åka dit i september då Guinnies firar 250år. Men jag vet inte riktigt. Det skrämmer mig lite oxå till att åka tebax av personliga skäl....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0